Etappe 9: Salorno-Isera via Lago di Garda

25 augustus 2012 - Isera, Italië

Voor het eerst verslaap ik me, om negen uur schrik ik wakker en ben te laat voor het ontbijt. Maar de schattige huismeester zet n stoel en bordje voor me klaar en tovert het hele ontbijt weer te voorschijn! Vandaag zal ik een ommetje maken naar het Garda meer, kijken of dit ommetje weer een klim betekent!

De Adige helpt me weer een eind op weg door het land van wijnen en appels. Veel vinotheken kom ik tegen, maar 's ochtends wijn proeven is toch echt iets voor wieler diehards en daar schaar ik mezelf niet onder.

Voor ik lago di Garda bereik, moet ik weer bergen over en nadat ik de pas heb bereikt besluit ik niet af te dalen naar het meer.. Want dan moet ik op de terugweg ook weer naar boven. Mooi niet vandaag.

Het idyllische Agriturismo masi Carpene ligt naast de stad Rovereto op de kaart. Nadat ik met zoutkorsten, lege bidons en onder de schrammen boven kom bij de poort van dit agriturismo, besluit ik nooit meer in berglandschap te kiezen voor een off-route overnachtingsplek!

Rovereto zie ik in de verte in het dal, maar de inspanni g is vergeten als ik fris na een douche neergestreken ben op het terras. De band maakt zich klaar voor een bruiloft die hier gaat beginnen...

1. Frouke:
    25 augustus 2012
    Lekker die druiven.Morgen zit je al op de helft!Heb je een kaart voor Aida kunnen bemachtigen,of doe je dat in Verona zelf.Ik zie dat het reisschema al is aangepast.Veel plezier op de "bruiloft" en hopelijk blijft er eten voor je over....
  2. Freddy:
    25 augustus 2012
    Hoi Laura, dat ziet er goed uit die druiven en dat meer! Na gedane arbeid is het goed rusten!!! Gezellig en lekker die pizza met dat glaasje wijn. Het blijft maar klimmen en dalen hè. Ga zo door maar probeer vooral te genieten! Je moet er straks weer op teren! Succes!
  3. Wil van de kamp:
    25 augustus 2012
    Hè dappere dodo je doet het toch maar!
    Ik begrijp dat je nu ongeveer op de helft bent?
    Ik oefen maar op de hometrainer en dat gaat naar wens.
    Maar ik mis zowel die lekkere ijsjes en wijntjes.
    Oké je kunt niet alles hebben dus ben ik tevreden met mijn vorderingen. Liefs tante wil.
  4. Marloes:
    26 augustus 2012
    Een bruiloft...maar goed dat je een paar hakken in je tas had gegooid haha!