Etappe 15: Santa Lucia-Florence

1 september 2012 - Florence, Italië

Op weg naar Florence blijft het opvallend dunbevolkt, ook dichter bij deze grote stad! Het is een onverwachte klimpartij, en t gaat maar matig. In de verte zie ik Invaso de Bilancio liggen, waar ik omdat ik verkeerd ben gereden, later overheen mag fietsen. Daarna betrekt de lucht en begint het dit keer echt te regenen. Gelukkig komt dit nu pas, de wereld ziet er toch wat minder mooi uit met de grijze bewolking zo dichtbij! Omdat ik nu de kortste en niet de toeristische route kies, rijd ik op de wat drukkere verkeersweg. Ik las ergens dat deze wegen nooit zo steil door de bergen lopen... Onwaarheid! Ik denk dat ik nooit zal weten of de toeristische route minder zweet had gekost... Uiteindelijk stop ik om van het uitzicht over de stad Firenze te genieten. Daarna stopt de straffe wind en mag ik diep voorovergebogen met bijna mn kin op mn stuur afdalen tot het centrum van Florence. Helaas regent het ook in de grote stad, maar parapluutjes zijn op elke straathoek te verkrijgen. En werkelijk elk derde winkel op rij is een ijssalon, dus ondanks de regen moet ik dit ijs proeven. Op mijn kamer in het hostel zijn ook twee japanse meiden waarmee ik s avonds ergens een hap (jawel weeeer pizza) doe. Lekker uitrusten voor de laatste tocht naar Siena, want vanaf daar ga ik met de trein naar Rome. Het is goed zo, vijf september vlieg ik lekker terug naar Amsterdam want dat knagende missen blijft..

1. Karin van Manen:
    2 september 2012
    Hoi Laura, diep respect voor je hoor. En ga dat laatste stuk dan maar lekker met de trein. Geniet er van. Afgelopen vrijdag was ik nog in Amsterdam en kan me voorstellen dat je het mist. Succes nog de komende dagen. Dikke kus van ons.