Etappe 13: Ferrara-Bologna

30 augustus 2012 - Bologna, Italië

Prachtig, maar dor en droge landschappen. Er hangt wel wat bewolking boven mijn hoofd en de zon brandt sinds tijden een keer niet zo fel. Drinken onderweg doe ik continu. Op een dag gaat er wel 3 tot 5 liter vocht doorheen! Al snel ben ik in een buitenwijk van bologna. Dit keer voor een overnachtingsplek gekozen waar niet de mensen maar een zwembad me blij gaat maken! Er traint een zwemvereniging met badmuts en brilletje..Die had ik ook meegenomen, dus ik crawl een paar baantjes mee.

In het winkelcentrum ontmoet ik een Italiaanse boekenverkoopster, die me enthousiast helpt in het vinden van een goed engels boek en als ze begrijpt dat ik uit Nederland en zelfs uit Amsterdam kom, kan haar avond blijkbaar niet meer stuk. Ze geeft me een zelfgetekende plattegrond waar ze ter plekke de beste pizzerias op merkt, noteert haar emailadres en vraagt in het nederlands dat ze zichzelf heeft aangeleerd of ze met haar man in Amsterdam een keer langs kan komen! Ik ben benieuwd!

Morgen gaan we klimmen, de Apennijnen in en waarschijnlijk mag voor t eerst mijn regenjas gaan schitteren onder de grauwe berglucht...

1. Noor:
    Wat een leuk verhaal!
    Echt leuk om vanuit de endoscopie dit soort verhalen te mogen lezen.

Tot snel Laughty!
  2. Hanneke:
    31 augustus 2012
    LAU wat knap dat je nog steeds doorgaat!! Het klinkt echt heeel goed allemaal! XX
  3. Freddy:
    31 augustus 2012
    Hoi Laura, het wordt steeds leuker hè? Heerlijk voor je. Wat een toevalligheid weer. En dan moet Rome nog komen!!! Het gaat helemaal goed komen. Je bent een bikkel! Geniet, want het is zo weer voorbij. SUCCES!