Etappe 10: Isera-Verona plus dag extra Veronaek

26 augustus 2012 - Verona, Italië

Na een heerlijke avond in Masi Carpene, waar ik volgestopt werd met echte Italiaanse gerechten, weddingcake en Champagne, ging het dus extra snel bergafwaarts vanuit Isera naar Rovereto.

Vanaf dat punt leidt weer de rivier de Adige de weg. De vallei waarin deze ricier stroomt wordt steeds smaller en dat betekent dat er op gegeven moment geen plaats meer is voor weg of fietspad in dit dal, die gaan dus ineens omhoog en steil ook!

Mijn trouwe reisbegeleiding, de kaartenboeken en mijn android google maps, maken nauwelijks woorden vuil aan hellingspercentages, normaliter wordt mij precies vertelt wat de obstakels op de weg zulln zijn. Het ligt misschien aan mij: of ik fiets de verkeerde richting op, of mijn benen zijn te moe of ik zie beren op de weg die er niet zijn.. Maar moeizaam gaat het wel.

Toch maak ik downhill een hoop goed als ik op een brede weg zonder verkeer mijn snelheidsrecord aanscherp...

onderweg, siestatijd dat wel, kom ik geen wielrenners met bepakking tegen. Fietst er misschien niemand in deze enorme hitte?

In Verona fiets ik door een stadspoort, en de Romeinse arena waar vanavond de opera Aida speelt, is de toeristentrekplaats.Mijn fiets parkeer ik in het bed en breakfast, dat weer geen andere gasten herbergt. Het fietsen gaat prima, maar met de confrontatie met mezelf heb ik blijkbaar meer moeite. Ondanks alle historsche hoogstandjes en een dagje fietsvrij, besluit ik op t laatste moment niet naar huis te gaan, maar toch door te fietsen.