Etappe 16; Florence - Siena

2 september 2012 - Siena, Italië

Voor deze bijzondere rit door het land tussen Firenze en Siena ben ik lekker uitgerust. Al vroeg vertrek ik om de middagregen voor te zijn. Vandaag gaat het bergop tot 10% en soms bergaf waardoor ik in totaal1150 meter klim en vooral aan het einde van de etappe 870meter daal. En in totaal is de afstand 75km. Ondanks fitte benen doe ik er behoorlijk lang over. Wel zijn er enorm veel italiaanse wielergroepen op deze zondagochtend op pad. Ze schreeuwen/juichen? me toe vanaf de tegengestelde richting, maar als er af en toe een solo renner mij bergop komt inhalen kan er nauwelijks een ciao vanaf.. En maar omkijken of ik bij blijf..Geen wielrenvrouw te vinden. Ik besef me wel dat ik me enigszins negatief uitlaat over sommige zaken hoor, maar toch is de tocht die nu bijna achter me ligt vooral prachtig. De olijfbomen en wijngaarden met een achtergrond van herfstkleuren zijn schitterend. Hier wil ik echt nog een keer naar terug, maar niet alleen.

Siena is helaas ook gegrepen door regen. Na een tocht langs de Sienese Duomo, de Campo en de kleine straatjes ga ik heerlijk uitrusten.

1. Frouke:
    3 september 2012
    Laat je het even weten of het je lukt met die " fietsverpakking"
  2. Lisette:
    4 september 2012
    Je laatste fietstocht! Wauw goed gedaan.. Ben heel benieuwd naar je. Dikke knuffel
  3. Karin van Manen:
    4 september 2012
    Hey Laura, zat te kijken of je nog wat nieuws geschreven had. Wil je een goede thuisreis wensen.