Etappe 14; Bologna- Santa Lucia

31 augustus 2012 - Santa Lucia, Italië

Bologna uit, regenjas bij de hand.. Het schijnt zowaar te gaan regenen vandaag! En inderdaad vallen na een uurtje een aantal druppels uit de lucht. mijn waterdichte Ortlieb fietstassen bewijzen wederom dat ze hiervoor gemaakt zijn, en mn brilletje van de Decathlon kan ik omwisselen van zonneglazen naar doorzichtig plastic. de regen krijgt mij niet klein... Maar.. Wat zijn die Apennijnen steil!! De eerste paar grote hellingspercentages staan vermeld in mijn boekjes, maar de schrijver voelde zich blijkbaar onoverwinnelijk en was in zijn roes de overige pittige klimmetjes vergeten te melden..Ik kan niet meer maar fiets wel tegen het bord Provincie Toscane aan! (in t Italiaans dan..)

De regen heeft niet doorgezet dus na bijna elke bocht rust ik uit en eet een kinderbueno... Powerdanoontjes neem ik de volgende keer mee.

Op de foto, zien jullie ook een heuvel met bomen met herfstkleuren. Deze berg heet Monte delle Fermiche, ook wel Mierenberg. En deze berg iwordt gekenmerkt door een bizar verhaal. Elk jaar speelt zich hier een bizar fenomeen af. Op 8 september, helaas ik ben er net niet bij, komen vliegende mieren op Maria's geboortedag, het kerkje op de heuvel binnen en gaan er dood! Volgens een oud volksgeloof helpen deze arme zieltjes tegen meerdere aandoeningen en daarom worden de beessies onder leden van de kerk verspreid. Doe mij ook zo'n anti heimwe vlieg!

De hond van b&b Belvedere ligt aan mijn voeten, en uiteindelijk lig ik toch nog in de zon aan t zwembadje een boek te lezen! Deze b&b is een aanrader als je van rust en natuur houdt!

1. Lisette:
    1 september 2012
    Jeetje wat een afstanden leg je af... Petje af. Super mooie omgeving en aardige mensen kom je tegen.. Ben benieuwd maar je volgende verhaal. X
  2. Marloes:
    1 september 2012
    Lau, hier in Zuid-Frankrijk ook regen. Zelfs als we niet samen op vakantie zijn blijft het niet droog
  3. Johan:
    1 september 2012
    Wat nu Laura, lees ik goed dat je tegen een bord "Toscane" bent aangereden? Was het zo gezellig de vorige avond ?
  4. Wil van de kamp:
    2 september 2012
    Laura,je fiets nog steeds...dan ben je toch heel ver gekomen hè.
    Jammer dat je de miereninvasie mist. Brr. Nog veel succes voor de komende dagen. Liefs Wil.
  5. Noor:
    2 september 2012
    Jeetje, wat een mooi verhaal weer. En wat ben ik weer jaloers dat jij wel aan dat zwembad ligt hee!
  6. Karin van Manen:
    2 september 2012
    Nou Laura, geloof me als je zoals wij zoveel mieren hebt gezien en gevoeld, dan wil jij daar 8 september echt niet bij zijn.
  7. Adrie:
    2 september 2012
    Hee Laura, Wat goed van jou dat je toch weer doorgezet hebt. Nou zou het zonde zijn om nog af te haken, want Rome moet je toch wel gezien hebben.. helaas voor jou dat je weinig tassen bij je hebt, want daar hebben ze mooie winkels.... maar ja, dan moet je nog maar eens weer teruggaan (op de fiets!). Wens je weer veel succes en sterkte!
    Groeten, A3