Etappe 5; Pettneu-Fendels

21 augustus 2012 - Fendels, Oostenrijk

Dit zou een lichte korte etappe moeten worden tussen twee zware in, door het Stanzertal, heerlijk omlaag cruisen en dan na Landeck richting de wintersport bestemming van afgelopen winter: Serfaus, alleen  natuurlijk niet bergop.

Het liep uiteraard anders..

Er loopt een prachtig fietspad die de oude romeinse route zo goed mogelijk volgt, bij Landeck stijgt de route lichtjes. Naast het grootste gedeelte van de route loopt een kolkend riviergeweld en vlakbij Prutz steek ik er overheen.

Maar dan als laatste de weg naar mijn, eerlijk echt vreselijk aftands, hotel.

Zwetend, hijgend en mij schamend vanwege de sportschoenen ploeter ik mezelf de weg naar boven. Ik kan niet meer. en daar staat Frau Schranz van het Gastehaus Schranz mij op te wachten. Dat ia voor de laatste keer, want deze 70-jarige schat van een vrouw heeft het licht gezien. zij gaat met pensioen en gelukkig kan vanaf volgend jaar hier niemand overnachten wanneer haar dochter het van haar overneemt en gaat beginnen met een grondige renovatie.

Na een douche en peptalk van meerderen thuis, dank!!!, ga ik nog even met de skilift naar het skiterras en zwemparadijs, het meer, om daarna 10,5 uur te slapen..

1. Frouke:
    22 augustus 2012
    Laura als je tijd hebt om oma ook eens te bellen,die maakt zich zorgen over jou.Wie weet helpt een "pep talk" bij haar ook!