Etappe 4: innerbraz-pettneu am Arlberg

20 augustus 2012 - Pettneu am Arlberg, Oostenrijk

Het weer in de bergen is verraderlijk, zegt men. Zojuist heb ik het bewijs daarvan gekregen. De hele route vandaag liters vocht kwijtgeraakt door een heftige klim naar de Arlbergpas, nu komt het met bakken uit de lucht terugvallen op aarde. Terwijl de zon nog scheen vielen er hagelstenen uit de hemel ter grote van knikkertjes!

Daarvoor, zeker tot een uur of vijf, was er geen vuiltje aan de lucht. Hoewel de klim door mij met veel moeite volbracht kon worden, was de lengte van deze etappe maar klein. Al met al zijn mn benen loodzwaar, maar ben ik niet kapot. Gelukkig maar, want morgen moet dit prachtige gasthaus in Pettneu naast St Anton met een lief fins echtpaar als gastvrouw en heer, verruild worden voor een gasthaus ver van de route af... In nederland had ik er onvoldoende over nagedacht dat 3,5km erg ver weg kon zijn, namelijk ook nog eens 450 meter hoger gelegen. Al met al wordt de weg van de route af hier naartoe nog steiler dan dat vreselijke stuk van vandaag. Dan verklap ik nu een truc; fietsschoenen uit, hardloopschoenen aan en duwen die zwaar bepakte fiets! Zo kwam ik toch boven vandaag en zo doe ik het morgen weer!

1. Frouke:
    20 augustus 2012
    Leuk hoor die foto's erbij,sterkte morgen!De weersvoorspellingen geven warm weer aan.Liever 's avonds de buien dan overdag....
  2. Freddy:
    20 augustus 2012
    Fijn dat ik je op de foto's zie lachen!! Heet dit vakantie? Ik hoop dat jij ervan geniet. En er weer tegenaan Laura. Kicken?
  3. Adrie:
    22 augustus 2012
    Oh..oh... ik krijg er al spierpijn van als ik je verhalen lees, maar ik vind het wel bewonderenswaardig wat je allemaal onderneemt, zo in je uppie! Wel leuk om de foto's erbij te zien. Kan me alleen geen voorstelling van je bagage maken. Hoe doe je dat allemaal????