Etappe 6: Fendels-Prad am Silfersjoch

22 augustus 2012 - Prad am Stilfserjoch, Italië

Jaaaaaaa, vandaag ga ik de Italiaanse grens over, maar niet zonder gesteun en gekreun.

Eerst vanaf Fendels loodrecht naar beneden, en hoe frustrerend, daarna bijna continue omhoog. Voor het eerst een italiaans sprekende Italiaan, (nee, dus geen duits noch engels) fietsvriend gemaakt, die ik na mijn overtuigende trainingswinst van gisteren, moest lossen op de weg up naar de Reschenpas. Daarna volgt de mooist denkbare route langs twee alpenmeren, met een gruwelijk achterliggend verhaal. In 1950 werden alle inwoners verdreven uit hun inmiddels verdronken dorp, zonder enige financiele of materiele compensatie. Wat is gebleven, zijn hun onderwaterhuizen het fier boven het water uitstekende kerktorentje. Nu zit ik in Prad, eindelijk mensen, heerlijk om het duits en Italiaans kriskras door elkaar heen te horen. Op naar mn cursus, want verderop verstaat niemand mijn duits meer.

1. Hanneke:
    22 augustus 2012
    Ziet er weer prachtig uit (zelfs dat kerktorentje, of mag ik dat niet zeggen) En nog een lekker ijsje ook! HEERLIJK!
  2. Frouke:
    22 augustus 2012
    Mooie foto's ik krijg ze zelf als een dia show voorgeschoteld,heel veel succes weer!
  3. Freddy:
    22 augustus 2012
    Heerlijk dat Italiaanse ijsje! Je hebt hem verdiend hoor. Trap alles maar lekker van je af. Je mist iig de story van het VUMC. Maar dat kun je lekker laten waaien. Italië bereikt! Nu wat mildere routes naar Rome? Maar de stad zal je veel voldoening geven, denk ik na de verhalen van anderen te oordelen. Ga verder met het genieten! Liefs, Freddy.
  4. Marloes:
    23 augustus 2012
    Ziet er goed uit Lau! En eindelijk in het land van de ijsjes
  5. Wietske:
    23 augustus 2012
    Laura, stoer hoor! Respect , die bergen op met bepakking; met of zonder sportschoenen. Genietze.
  6. Lisette:
    Mooie foto's. X