Etappe 11: Verona-Masi

28 augustus 2012 - Badia Polesine, Italië

Degenen die ik gisteren per whatsapp/telefoon heb gesproken, dankjewel.

Vandaag reis ik dus verder op weg naar Zuid Italie. Eindelijk lijkt de Adige te zijn verdwenen. Ik doorkruis nu het Italie wat aan mijn voorstellingen voldoet, zie foto..

Een fietspad is hier nog niet aangelegd, dus speurend naar mijn landkaartjes, geschreven bewegwijzeringen en stratenbordjes vliegt de tijd voorbij en maak ik kilometers over het platteland. Voor het eerst zie ik nu witte druiven Sons verdwaal ik en rijd ik letterlijk rondjes om de kerk, voor de dorpsbewoners doe ik iets onbegrijpelijks. Wie fietst er toch naar Rome?

Nu zie ik ook geen wielrenners meer zonder bepakking...

Montagnana is een oude stad met een ononderbroken stadsmuur die de gehele huidige binnenstad ommuurt. De stad staat hier bekend om haar ham, maar geen enkel slagertje had zijn deuren open om mij een heerlijke hap prosciutto te verkopen... Marloes, ik had hier op zn minst de italiaanse versie van een Museo de Jamon, verwacht!!

Na 10km omwegen, kom ik in Masi en check ik in bij t enige hotelletje van de stad. Voor het hotel zitten zelfs konijntjes en kleine salamandertjes op de warme weg, ze vluchten het gras in als ik nader.

De rivier de Adige is nooit ver weg geweest en vormt de grens tussen dit dorp en de stad Badia Polesine.. Waarom had ik toch nooit van deze rivier gehoord? En wanneer vind ik de Po? Ik ga wat speurwerk doen...Slaap lekker.

1. Wil van de kamp:
    29 augustus 2012
    Ik kan me voorstellen dat je je nu toch wel Remi voelt "Alleen op de wereld." maar je bent doorgegaan en maak het nu toch maar af. Je beschrijft je reis wel met drama en in mineur maar ik hoop dat er toch wel momenten van genieten zijn. Zet hem op!! Liefs tante Wil
  2. Marloes:
    29 augustus 2012
    Lautje! De foto's zien er prachtig uit, hoop dat je ondanks de zware tocht en de confrontatie met jezelf ook een beetje geniet... En het prachtige Rome is al bijna in zicht
  3. Wil van de kamp:
    29 augustus 2012
    Inmiddels heb ik frouke gesproken en begrijp dat het echt zwaar is voor je. Kom maar gauw weer terug. Dit was al één grote test toch. Don't worry be happy ! Tante Wil
  4. Hanneke:
    29 augustus 2012
    OH NEE, ik zie dat mijn bericht gister niet is aangekomen! Ik vind het echt heel knap van je dat je als zo ver bent gekomen Lau!! Gewoon doen waar je zin in hebt, of je nu naar huis komt, of verder fiets of naar het strand gaat, gewoon doen!! Dikke kus!
  5. Adrie:
    30 augustus 2012
    Hee Laura,

Begrijp nu dat je de reis niet helemaal af zal maken. Maar ik vind het nog steeds heel bewonderenswaardig wat je tot nu toe hebt gepresteerd. Doe het je niet na.. wens je weer veel sterkte de komende dagen. Bonita Avenue al uit?? Groeten!