Etappe 12: Masi- Ferrara

29 augustus 2012 - Ferrara, Italië

Van Masi naar Ferrara is een relatief korte rit. Onderweg kom ik allemaal dorpjes tegen met prachtige Italiaanse namen. Een vader en zijn teenager zoon, echte Italianen, komen me vlakbij Ferrara met zwaarbepakte fietsen tegemoet en houden me staande. Ook voor hen ben ik de eerste reiziger te fiets die zij tegenkomen. Vader en zoon zijn onderweg naar Ravenna aan de kust. Ze wensen me nog veel succes. Onderweg zijn er heel veel kleine blaffende hondjes achter hekken, allemaal van hetzelfde soort. Ze lijken allemaal op Diesel, grote mond, maar ze doen me niks. In Ferrara kom ik erachter dat mijn paspoort niet in mijn fietstassen zit. En na vele italiaanse telefoongesprekken met een verbinding die steeds onderbroken wordt, begrijp ik dat er een koerier met mijn paspoort vanuit Masi direct naar me toegestuurd wordt, wat een service! Eigenlijk vergeet ik het voorval snel en geniet van een enorm ijsje op het plein vol gallereien, uitzicht op een castello en meerdere palazzi. Ferrara ademt echt geschiedenis uit, er zijn veel grote boekenwinkels maar ook kleine boekenmarktjes voor particuliere verkopers. De stad is vol dagfietsers..

s Avonds besluit ik een drankje te doen op het terras, het is druk dus ik kan lekker mensen kijken. Dan schuift er een stel aan van middelbare leeftijd en ik word intens gelukkig van het nederlands dat ik hoor. Uiteraard bemoei ik me met het gesprek, ik kon het niet laten, en al snel is het eigenlijk supergezellig. Zij blijken de ouders te zijn van een middelbare schoolvriendin van Josine, en wonen 4 huizen van de ouders van Mathijs vandaan in Naarden! Hoe toevallig! Ze nodigen me uit om ook met ze mee te eten, en dan blijkt dat het ook nog hun trouwdag is! Moe van het urenlang kletsen, heeeeerlijk en een frisse limoncello, plof ik mn bedje in.

nb.. Pap jij had dus echt een voorspellende gave!!

1. Frouke:
    30 augustus 2012
    Hoop voor je dat het morgen onderweg droog blijft!Tegen de middag komt er regen is de voorspelling! X
  2. Johan:
    30 augustus 2012
    Diesel klinkt als een grote hond zoals de newfoundlander hier in de buurt maar het zijn dus kleine keffertjes die je onderweg tegen komt?