Etappe 1: Tuebingen-Mengen: 89 km (omgereden..)

17 augustus 2012 - Innerbraz, Oostenrijk

Na een stevig avondmaal op de dag van aankomst in de plaatselijke Stube, kan de reis beginnen. Het duurde eerlijk gezegd even totdat in Tuebingen de bewegwijzerde route was gevonden, daarna mocht mn racefiets laten zien wat ie waard was met behoorlijk wat bepakking achterop en mij op het zadel. Framemaat 49, zo klein is mn fietsje, ben ik hier onderweg nog niet tegengekomen.

De route begon kalmpjes aan, langs een kabbelend beekje, maar zonder aankondiging werd het vanuit het niets een steile klim. Toen de teller niets anders wilde aangeven dan 14-16km per uur, mijn hartstslag al rond de 180/min moest zijn, was ik al bijna de wanhoop nabij.

Inderdaad bleek dat dit begin, zoals deel een van Reitsma 's route naar Rome ook vertelt, de zwaarste etappe te zijn van het deel Amsterdam-Bregenz en werd ie naarmate de uren verstreken wat minder zwaar. Helaas viel deze etappe bij mij op dag 1 van de reis, en ik kijk nu al met vrees uit naar de etappe waarin ik de Arlberg pas moet oversteken...

Het landschap is verlaten, naast een eekhoorn en een hertje, zie ik af en toe fietsers vanuit de tegengestelde richting voorbij komen. Niets geen colonnes met fietsers op weg naar Rome..

Het is warm, als uiteindelijk het slot van Sigmaringen aan de Donau opdoemt, prachtig (zie foto).  En niet veel later kom ik in t hotel in Mengen aan en haast ik mij naar het Freibad waar ik een frisse duik neem in het water!

1. Marloes:
    19 augustus 2012
    Ziet er mooi uit Lau! En ach, als je het zwaarste deel nu al hebt gehad en hebt overleefd, kan de rest alleen maar meevallen toch
  2. Frouke:
    19 augustus 2012
    Leuk om je zo te volgen en aardig omgereden dame! Succes